Visual Artists for City Movement

visual artist for city movement

Visual Artist for City Movement adalah sebuah inisiasi dari Sahabat Kota untuk melibatkan visual artist yang diyakini memiliki kekuatan melalui karya seni mereka untuk menyampaikan pesan yang kuat kepada masyarakat. Pesannya sederhana, sebuah ekspresi dari sebuah kota yang ideal.

Dalam periode tertentu, Sahabat Kota akan mengundang para visual artist untuk berkolaborasi dalam gerakan ini dengan sukarela membuat karya seni dan bersama-sama mencoba untuk menyampaikan pesan dalam bentuk notebook. Notebook ini merupakan hasil buatan tangan dari Oma Anna.

Keuntungan dari proyek ini akan diberikan kepada program-program edukasi kreatif Sahabat Kota untuk anak-anak dari latar belakang ekonomi menengah kebawah.

Visual Artist for City Movement

Is an initiation from Sahabat Kota to engage visual artist whom are believed to has power through their artwork to deliver strong message to the society. The message is simple, an expression of an ideal city.

 Within certain period, Sahabat Kota will invite an artist to collaborate in this movement by voluntarily make an artworks and together try to deliver a message in a form of notebooks. The notebook will be beautifully handmade by Oma Anna.

The profit from this project will goes to Sahabat Kota creative education program from children from low economic background.

IMG_0463

Visual Artist for City Movement #1 “Water is Life”

Leave a comment